De Advanced Jobmarketing 3.0 Training traint vanuit drie dimensies:
- Kennis van de bepalende kernelementen in jobmarketing, inclusief actuele trends en ontwikkelingen
- Competenties in het begeleiden van de cliënt
- Praktijkervaring
Welke vaardigheden heb je hierbij nodig?
Hoe zorg je ervoor dat:
- Je cliënten de oefeningen efficiënt uitvoeren en zich de benodigde vaardigheden eigen maken?
- Je verhaal helder overkomt en leidt tot inspiratie en bemoediging?
- Jij je klanten stimuleert zelfstandig te werken zonder als politieagent op te moeten treden?
Dit zijn vragen waar tijdens de training op wordt ingegaan. Theoretische achtergronden worden kort behandeld en veelvuldig afgewisseld met praktische oefeningen. Door te oefenen in concrete gespreks- en oefensituaties doe je ervaring op in het geven van adequate feedback op het gedrag van je cliënten. Wat is effectief voor jou als professional in het stimuleren van passend gedrag in deze fase van loopbaanbegeleiding? Hoe versterk je de persoonlijke presentatie van je cliënten?
De onderwerpen van de training
- Do’s en don’ts tijdens jobmarketing en coaching
- Didactische principes
- Houding van de coach
- Belang van effectieve communicatie
- Schakelen tussen de rol van coach, begeleider, expert en ‘advocaat van de duivel’
In de training is veel tijd en ruimte ingebouwd voor oefening en uitwisseling:
- je kunt eigen praktijkcases inbrengen;
- je leert omgaan met (kritische) vragen;
- we kijken naar vanuit welke visie jij met je klant werkt;
- en je leert omgaan met successen, teleurstellingen en weerstand.
Behaalde resultaten na afloop
Na afloop van de training heb je een effectieve stijl van coaching in de fase van jobmarketing. Je weet de stof op een didactisch verantwoorde manier te brengen en hebt gevoel voor het stimuleren en confronteren van de coachklant. Je hebt inzicht in je eigen stijl als begeleider en trainer en je weet hoe jij je eigen kwaliteiten het beste kunt aanwenden om de coachklant tevreden te stellen.