Een van de 12 cases uit het boek ‘Werk vinden met Social Media’, nu leverbaar.
‘Voorop staat dat wij heel veel informatie willen geven over het werken bij VUmc, dat doen we o.a. op de diverse online platforms (ook voor verschillende beroepsgroepen) zoals onze Hyve bedrijvenpagina, de Company&Careerpage op LinkedIn, op Facebook en onze Twitteraccounts. De ervaring leert dat hoe meer informatie wij vooraf geven, hoe beter het sollicitatieproces voor alle partijen verloopt.
Al onze recruiters worden genoemd bij dit centrale WerkenbijVumc Twitteraccount, zodat je hen ook direct kunt gaan volgen.
Onze tweets bevatten alle relevante informatie over het werkenbij VUmc. Als ook vacatures, carrière evenementen, opleidingsbanen, organisatie nieuws en video’s en foto’s.
Je kunt heel eenvoudig met een persoonlijk Twitterbericht de recruiter vragen stellen, of meteen solliciteren. Of vragen of de recruiter je in contact brengt met een vakcollega, dat doet de recruiter graag. Onze ervaring is dat het in contact zijn met vakcollega’s een win-winsituatie is voor iedereen. Want hoe beter geïnformeerd over de functie, hoe gerichter de sollicitatie.
En als je besluit te solliciteren via www.werkenbijvumc.nl kan dat ook direct door je LinkedIn-profiel op te geven. Of op een geadverteerde vacature op Linkedin rechtstreeks.
Anno 2011 is een organisatie graag met je in contact, maak daar gebruik van en stel je vragen!’
Bron: ‘Werk vinden met Social Media’, Aaltje Vincent, Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv, Houten – Antwerpen © 2011 Aaltje Vincent © 2011 Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv., Houten – Antwerpen