Interview met Jordann Gross, community manager Recruitment bij Capgemini Nederland B.V. Een van de 12 cases uit het boek ‘Werk vinden met Social Media’, nu leverbaar.
Jordann en ik praten over Twitter.
‘We hebben een Twitteraccount met onze vacatures, onze recruiters hebben een Twitteraccount en ik heb zelf een privéaccount. We bieden onze medewerkers vrijblijvend workshops aan om actief te worden op social media. Om te delen waar ze mee bezig zijn in hun vak, om vacatures door te plaatsen en om collega’s te werven.
Als community manager werk ik te midden van al die social media-accounts als spin in het web. Ik beantwoord vragen, zet door naar de recruiter, stagebegeleider of vakcollega.
Of ik schakel door naar een vakcollega:
Deze “webcare” doe ik met veel plezier, ik verbind graag mensen, ook in het weekend, voor mij zijn werk en privé niet gescheiden. Kandidaten die twitteren dat ze op sollicitatiegesprek gaan wens ik vervolgens succes en ook als ze zijn aangenomen geef ik ze graag een warm welkom in een tweet.’
Mensen mogen mij in mijn privé-Twitteraccount ook aanspreken op werken bij Capgemini, dat is voor mij heel normaal, en ik reageer ook in het weekend.’
Bron: ‘Werk vinden met Social Media’, Aaltje Vincent, Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv, Houten – Antwerpen © 2011 Aaltje Vincent © 2011 Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv., Houten – Antwerpen