Een van de 12 cases uit het boek ‘Werk vinden met Social Media’, nu leverbaar.
‘We hebben achttien regionale LinkedIn groepen, waar marketing- en communicatieprofessionals direct in contact staan met vakcollega’s in de omgeving (voor overzicht zie onze site).
In totaal hebben deze groepen tienduizend leden en hun aantal groeit nog steeds, de groepen zijn goed vindbaar. Iedereen die zich aanmeldt als lid voor de groep wordt door ons gescreend, en als het profiel aansluit kan iemand lid worden. In de groep kunnen vakcollega’s uit de regio elkaar vinden en kennis delen in de discussies, zoals:
De zeven locale vestigingen delen ook ontwikkelingen en kennis in deze groepen. Zij zijn getraind in het goed managen van deze groepen, waardoor de discussies relevant blijven en actuele kennis wordt gedeeld.
Voor ons zijn de groepen ook een heel waardevolle en betrokken bron van goede kandidaten voor onze opdrachten. Wij werven vanzelfsprekend volop in deze groepen, we zoeken onder de leden en benaderen hen daar direct. We kijken wie welke informatie deelt, discussies start en erop reageert.
En we plaatsen er onze vacatures.
Voor iedere marketing- en communicatieprofessional is anno 2011 een goed profiel en goed gebruik van social media broodnodig.’
Bron: ‘Werk vinden met Social Media’, Aaltje Vincent, Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv, Houten – Antwerpen © 2011 Aaltje Vincent © 2011 Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv., Houten – Antwerpen